30 kwiecień – ostatni dzień na rozliczenie PIT-u za 2018 rok

30 kwietnia 2019 r. jest ostatnim dniem na złożenie do odpowiedniego urzędu skarbowego rocznego rozliczenia PIT za 2018 rok. Rozróżniamy trzy możliwości, aby to zrobić:

1. skorzystanie z usługi Twój e – PIT,

2. dostępnych programów, np. e – Deklaracje,

3. papierowo

Wszelkie nurtujące pytania bądź informacje można znaleźć na stronie podatki.gov.pl, w urzedach skarbowych oraz dzwoniąc na infolinię Krajowej Informacji Skarbowej: tel. 801 055 055 (dla połączeń z telefonów stacjonarnych), tel. 22 330 03 30 (dla połączeń z telefonów komórkowych).

Od lutego 2019 r. podatnicy, którzy rozliczają się za pomocą deklaracji PIT – 37 oraz PIT – 38 nie muszą się martwić, że nie zdążą z rozliczeniem. Dzięki administracji skarbowej formularze PIT zostały automatycznie przygotowane w ramach nowej usługi Twój e – PIT. Wystarczy wejść na stronę www.podatki.gov.pl, zalogować się, sprawdzić poprawność deklaracji bądź ją zmienić. Istnieje możliwość nie skorzystania z usługi Twój e – PIT. W takim przypadku po 30 kwietnia przygotowana automatycznie deklaracja zostaje uznana jako złożona. Powinno się jednak sprawdzić taki formularz wcześniej, aby dowiedzieć się czy widnieje kwota nadpłaty czy niedopłaty.

W przypadku, gdy z automatycznie zaakceptowanego zeznania podatkowego wyniknie niedopłata – to podatnik zostanie o tym poinformowany przez urząd skarbowy do 31 maja 2019r. Natomiast, jeśli z deklaracji będzie wynikać nadpłata podatku – podatnik w ciągu 45 dni otrzyma zwrot.

Podatnicy rozliczający się na innych zeznaniach podatkowych tj. PIT – 36, PIT – 36L czy PIT – 28 mogą skorzystać z usługi Twój e – PIT już od przyszłego roku. W tym roku pozostaje wybrać popularne e – Deklaracje lub rozliczyć się papierowo.

Źródło: Infor.pl